vineri, 20 martie 2009

Strategia de comunicare pentru alegerile europene din iunie 2009


La 17 martie a avut loc lansarea strategiei de comunicare pentru alegerile europene din iunie 2009, în prezenţa a numeroşi jurnalişti. Vice-preşedinţii PE, Alejo Vidal-Quadras şi Mechtild Rothe au reliefat principalele mesaje ale strategiei: Uniunea Europeană va lua decizii politice care vor afecta viaţa de zi cu zi a cetăţenilor europene iar prin exercitarea votului la alegerile europene aceştia pot influenţa opţiunile politice viitoare.

Ambii vice-preşedinţi au prezentat instrumentele ce vor fi utilizate în cadrul campaniei:
panouri exterioare de publicitate cu diferite teme precum energia, schimbări climatice, produse alimentare/agricultură, oportunităţi egale, frontiere/migraţie, standardizare, securitate, protecţia consumatorilor, buget;
construcţii tri-dimensionale menite să completeze campania de panouri, cu următoarele teme: energie, frontiere/migraţie, protecţia consumatorilor şi securitate;
Urna multi-media - o construcţie multimedia de mărimea unei camere în care alegătorii pot să îşi exprime opiniile; o selecţie a înregistrărilor va fi prezentată pe ecranele din exteriorul urnei, precum şi pe EuroparlTV şi YouTube;
TV şi radio;
Pagina de internet dedicată alegerilor: www.alegeri2009.eu care a fost lansată în ianuarie 2009.

Vice-preşedintele Alejo Vidal-Quadras (PPE-DE, Spania) a declarat: "Singurul mesaj al campaniei se referă la opţiuni politice. Campania nu încearcă să apeleze la obligaţia civică a cetăţenilor de a vota, ci arată că UE va avea de luat decizii majore în diferite politici cu impact asupra vieţii cotidiene a cetăţenilor. Aceste decizii fiind luate la nivel european, Parlamentului îi revine un rol decisiv cu privire la opţiunea politică ce va fi aleasă. Prin participarea la alegerile europene, cetăţenii pot influenţa aceste opţiuni politice prin votarea candidaţilor/candidatelor care le reflectă preferinţa politică.

El a mai adăugat că această campanie este instituţională, imparţială, centrată în jurul conceptului de opţiuni , fără însă a favoriza una specifică. "Această campanie a fost creată pentru a face apel la tot spectrul politic, de la cei care au o poziţie puternic integraţionistă la cei care sunt preocupaţi de menţinerea suveranităţii statelor membre."

Vice-preşedintele Mechtild Rothe a declarat: "Cel mai important lucru este de a vorbi limba pe care oamenii o vorbesc, nu doar în ceea ce priveşte limbajul oficial, ci în funcţie de sentimente, diferenţe culturale şi politice de la un stat membru la altul." Ea mai adăugat vă "vom comunica clar şi cu voce tare că Parlamentul European este important pentru cetăţeni, iar vocea lor contează în Uniunea Europeană. Fiecare alegător trebuie să facă o alegere: Tu decizi."

Expuneţi-vă părerea despre acest material la secţiunea "comentarii"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu